Zadania poradni

Poradnia pedagogiczno-psychologiczna Branta Krystyna

  • Skip to content
Poradnia-header.jpg

Zadania poradni

Na pisemny wniosek rodziców (opiekunów prawnych) Poradnia wydaje:

Oopinie w sprawach:

  • wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej oraz odroczenia rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego,
  • pozostawienia ucznia klasy I – III szkoły podstawowej na drugi rok w tej samej klasie,
  • objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej,
  • dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom,
  • zwolnienia ucznia z wadą słuchu lub głęboką dysleksją rozwojową z nauki drugiego języka obcego ,
  • udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki,
  • przyjęcia ucznia gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy,
  • przyjęcia do klasy pierwszej szkoły ponadgimnazjalnej kandydata z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia,
  • przystąpienia ucznia lub absolwenta z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się odpowiednio do sprawdzianu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej, egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w gimnazjum, egzaminu maturalnego lub egzaminu potwierdzającego kwalifi kacje zawodowe, w warunkach i formie dostosowanych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych ucznia lub absolwenta
  • objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną na terenie przedszkola/ szkoły/ placówki,
  • wczesnego wspomagania rozwoju dziecka

Orzeczenia:

  • o potrzebie kształcenia specjalnego dzieci i młodzieży z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy,
  • o potrzebie zajęć rewalidacyjno wychowawczych (indywidualnych lub grupowych) dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim ,
  • o potrzebie indywidualnego nauczania dzieci , których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły.
Poprawiony ( niedziela, 28 lutego 2010 11:21 )  

Wzory wniosków:

Twoja aktualna pozycja: Start Poradnia Zadania